maandag 29 september 2014

klei, bister & crackle


Ben de afgelopen tijd helemaal druk in
de weer geweest met het maken van harten,
de harten zijn van klei gemaakt en daarna
gekleurd met bister, voor dit bovenste hart
heb ik een papieren zakdoekje natgemaakt
en van de nodige bisterkorrels voorzien, laten
drogen,  in stukjes gescheurd en vervolgens
op het hart geplakt met decoupagelijm..


de andere harten heb ik eerst wit
geschilderd met acrylverf, laten drogen
dan weer natgemaakt en er bisterkorrels
opgestrooid, daarna een heel klein beetje
witte acrylverf erbij gedaan, nadat alles droog
was alle harten van een laagje crackle
accents voorzien waardoor er allemaal
kleine scheurtjes ontstaan, jammer dat
het niet heel duidelijk te zien is op de foto's,
tenslotte op het bruine hart nog een klein
hartje geplakt en op een zelfgemaakt sokkeltje
gezet ('t idee hiervoor zag ik in craft stamper),
van de andere harten ga ik een hanger maken
maar dat komt later..


7 opmerkingen:

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Zo origineel...wat een leuk idee om zo met bister te werken Ida...de resultaten zijn bij beide technieken erg mooi!
groetjes, Alie

Willy zei

Super mooi, leuk idee zo´n stander!

Marjan K├╝ppers zei

Oh, wat een gaaf idee! Zo maak je met Bister ook een mooie home decoratie!

Lenet zei

gaaf zeg..ik heb het nog niet maar staat zeer hoog op mijn hebbelijstje

maria's knutselplezier zei

Wat een mooie bister harten, hele mooie staanders heb je hier mee gemaakt!!!

Groetjes
Maria

Ira Huberts zei

Wat een leuk spul is dat toch, Bister! Dat laat jij hier met je gave harten helemaal zien Ida! Groetjes, Ira
Ira’s Crea Corner

Karin zei

heel erg leuk dat hart op dat staandertje en wat een leuke bister technieken heb je gebruikt!
Groetjes Karin