maandag 10 maart 2014

tp mini album nostalgie

 
Dit boekje is gemaakt van lege
toiletpapier rollen en het idee hiervoor
kwam ik hier tegen, ik heb er een nostalgisch
boekje van gemaakt met herinneringen
aan weleer..


de rollen eerst goed plat maken
(dat is nog een hele toer) en vervolgens
beschilderd met koper/groen/rode verf en
veel distress inkt tea dye..

 
wat persoonlijke elementen toegevoegd,
zoals rechts een foto(kopie) van mijn opa en oma..

 
en hier rechts een foto van mijn
moeder/oma/oudtante op een feestdag
in 't dorp..

 
op de tp rollen heb ik eerst "oud"
papier geplakt en er daarna allerlei
afbeeldingen  en rommeltjes bijgezocht..

 
op de achterkant een kopie van
een bladzijde uit mijn moeders
poesiealbum, tot slot eyelets in
de pagina's geslagen en er een leren
veter doorgeregen en 't geheel aan elkaar
geknoopt, dit boekje heeft een meerwaarde
voor mij: ik ben blij met de persoonlijke elementen..

11 opmerkingen:

Marjan Küppers zei

Lijkt me inderdaad nog een heel gedoe om toiletrollen plat te krijgen! Je zou het ook niet zeggen als je ziet hoe mooi je pagina's zijn. Heel gaaf boekje, Ida! leuk dat je en stukje poëziealbum erin verwerkt hebt.

die amelie zei

This is lovely, Rosemarie!

Such a gorgeous vintage bookelt! <3

Claudia x

die amelie zei

"booklet" of course ;)

Hugs

Ira Huberts zei

Geweldig mooi boekje is dit geworden Ida en al helemaal omdat het zo persoonlijk is voor jou! Een prachtige herinnering aan je familie! Trouwens, weet je hoe ik toiletrolletjes plat krijg? Gewoon door de Big Shot halen, dat werkt super! Groetjes, Ira
Ira’s Crea Corner

Berlinde zei

Wat een prachtig boekje weer Ida, mooi met de foto's van je familie erin en de tekst uit het poëziealbum!
Lieve groetjes, Berlinde

maria's knutselplezier zei

Wat een prachtig boekje zeg!!!Heel nostalgisch en romantisch!!!Super mooie gedaan hoor!!

Groetjes
Maria

Gerrina zei

Wat leuk zo'n heel persoonlijk boekje! Mooi die oude look! Groetjes, Gerrina

Anneke zei

Heel mooi, ik zie superveel leuke details!

Aafke zei

Dit boekje is vooral bijzonder, omdat je er zoveel persoonlijke elementen voor hebt gebruikt.
Liefs Aafke

Gaby Bee zei

This booklet looks gorgeous. You have included so much detail. Lovely!

Thanks so much for being a new follower on my blog! I'm delighted to see new faces, because they lead me to their own blogs that I might not have found before!

Have a wonderful Sunday!
Gaby

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wat een leuke alteration Ida en helemaal gaaf met zulke persoonlijke foto's erin