vrijdag 7 juni 2013

magic wallet



 
In mijn boekjesreeks vandaag de
magic wallet, eigenlijk niet een echt
boekje maar twee kaften met een
grapje erin zal ik maar zeggen..

 
ik kende het nog van vroeger,
als kind maakten we ze en waren
er helemaal verrukt van, hierboven
dus de twee kaften, deze heb ik met
verschillende technieken en verfjes
bewerkt, eerst acrylverf met structuur-
pasta erdoor in verschillende kleuren,
dan sjablonen, stempels en dopjes
gebruikt en als laatste nog viltstift en
perlenpen..
 
vervolgens 4 stukjes lint op een
geheime manier  tussen de
kaftdelen bevestigd en zie...
hier zit de rode kaart onder de 2 rechte
lijnen bevestigd en..

doe je 't boekje dicht en aan de andere
kant weer open, zit de kaart opeens
onder het kruis bevestigd, rara hoe
kan dat.....
 
 

9 opmerkingen:

Ira Huberts zei

Ik ben dol op dit soort ´geheime` dingen, net als schrijven met citroensap en dan boven een kaars verwarmen en zo, dat ken je vast ook nog wel! Hele leuke vrolijke kaft heb je gemaakt Ida, mooie kleurtjes! Groetjes, Ira
irascreacorner.blogspot.nl

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Leuk zijn die boekjes, en zeker met zo'n vrolijk omslag Ida

groetjes, Alie :-)

Janny Jager 't Hooft zei

Heel heel leuk boekje Ida en een heel leuk raadseltje hoe dit werkt.
Groetjes Janny

Gerrina zei

Dit zijn echt leuke boekjes! De kaft ziet er heerlijk vrolijk uit! Fijn weekend, Gerrina

Berlinde zei

Dit ken ik ook nog wel van vroeger Ida, leuk is dat! De kaft heb je prachtig gemaakt!
Lieve groetjes, Berlinde

Marijke van Ooijen zei

Heey meisje,

Wat een tof toverboekje heb
je gemaakt!
die omslag is lekker hip en
artistiek...

Liefs,
Marijke

M@rjan zei

Heel kunstig en vast erg leuk om te maken, ik ken het ook wel nog... je omslag vind ik echt erg leuk gemaakt met de verschillende technieken!

iene zei

Wij hadden vroeger een goocheldoos en daar zat ook zo'n soort boekje in. Leuk om weer te zien (en te maken)
groetjes van imke

Anneke zei

Je maakte een heel mooie kaft voor dat hocuspocus boekje. Mooi!