maandag 11 februari 2013

flat flexagon & kringloop

ter ere van valentijn deze flat flexagon
papier in vakjes gevouwen en het
middenstuk eruit geknipt
in elk vakje een hartje plakken daarbij
opletten dat er twee omgekeerd
moeten worden geplakt, in elkaar vouwen
met de klok mee, links boven mis je dan een
hartje, achterste flapje moet naar voren
worden gevouwen (zie voor tutorial
you tube) dit is een beetje lastig..
als je  't daarna  dubbelvouwt en weer opent
verschijnen er steeds andere rode hartjes
om nog even bij de speelgoedjes te
blijven, deze houten lotto steentjes vond ik
laatst bij de kringloop, samen met een
mooie houten doos voor maar 1,50!
en deze oude punnikklosjes alle
drie net even anders en met de hand
beschilderd lagen ook in een doosje
te wachten; ik ben toch zo blij
met de kringloop!


6 opmerkingen:

Maia zei

Heel apart en leuk deze kaart met de hartjes!
Ik hou ook zo van de kringloop, je weet nooit wat je zmaar weer tegen komt.
Die klosjes heb ik ook, wist niet dat er verschil in zat.
Nu aan het werk ermee dus haha.
Fijne dag
Lieve groet Maia

Paula van der Zwaan zei

Leuk speeltje, met die hartjes. Je moet er maar op komen ;-)
Die punnikklosjes zijn helemaal het einde. Op de cursus is me verteld dat kinderen tegenwoordig niet meer kunnen punniken, maar daar geloof ik niks van. Als het ze maar geleerd wordt, denk ik dan.
Groetjes,
Paula

Berlinde zei

Heel mooi en origineel Ida, had ik nog niet gezien!
En ja, leuk de kringloop, vind het ook altijd super als ik daar iets moois vind.
Lieve groetjes, Berlinde

iene zei

dit hartjesvouwwerk had ik nog nooit gezien, maar ik ga het onthouden (en uitproberen).Leuk!
groetjes van imke

Janny Jager 't Hooft zei

Heel leuk en apart je hartjes Ida.
Leuke spulletjes heb je gevonden bij de kringloop.
Groetjes Janny

Anneke zei

Leuke vondsten, wow! En dat hartjesvouwsel is supermooi!