dinsdag 21 augustus 2012

boekjes met coptic binding

ta..da.. mijn eerste genaaide boekjes
deze boekjes heb ik genaaid volgens één
van de vele bindingen: de coptic binding
eerst heb ik de kartonnen omslagen
bekleed met een paar mooie vellen
batikpapier, de binnenkant met
ecru papier, dan de katernen
maken, ik heb 5 katernen gemaakt..
de gaatjes worden geslagen en
het naaien kan beginnen, zo ziet de
middenpagina eruit
en hier staan ze met z'n tweetjes,
de één wat groter dan de ander.
bij interesse voor 't maken van zo'n
boekje:  ga naar you tube, typ
coptic binding en talloze filmpjes
verschijnen..




8 opmerkingen:

Paula zei

Mooie kleuren, dat papier. En met die binding zien de boekjes er meteen heel bijzonder uit. Ook een leuk idee om als cadeautje te maken!
Lang leve YouTube :-)

Berlinde zei

Wat een mooie boekjes weer Ida, heel knap gemaakt!
Lieve groetjes, Berlinde

Elizabeth zei

Wat leuk! Het ziet er aan de rugkant zo mooi uit, echt vakwerk...

Groetjes, Elizabeth

Gerdine zei

Dit ziet er echt heel gaaf uit!

Ira Huberts zei

Supergave boekjes Ida! Haast zonde om in te gaan schrijven! Groetjes, Ira
irascreacorner.blogspot.com

DEKAKADO zei

Oh, wat mooi en knap. Groetjes, Marleen.

Rein zei

Je boekjes zijn heel mooi geworden!

Yvonne zei

Je eerste genaaide boekjes is je heel goed afgegaan Ida! Ze zien er prachtig uit.
Maar ik waarschuw je wel even ..... je gaat er een verslaving bij krijgen, boekjes maken!
Groetjes van Yvon